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Título: Real-time 3D rendering of water using CUDA
Autor: Amador, Gonçalo Nuno Paiva
Orientador: Gomes, Abel
Palavras-chave: Computação gráfica - 3D
Renderização em 3D
Renderização da água
Renderização - Métodos
CUDA (Arquitectura da computação)
Data de Defesa: 2009
Resumo: This thesis addresses the real-time simulation of 3D water, both on the CPU and on the GPU. The stable fluids method is extended to 3D, and implemented both on the CPU and on the GPU. The GPU-based implementation is done using the NVIDIA Compute Unified Device Architecture API (Application Programming Interface), shortly CUDA. The stable fluids method requires the use of an iterative sparse linear system solver. Therefore, three solvers were implemented on both CPU and GPU, namely Jacobi, Gauss-Seidel, and Conjugate Gradient solvers. Rendering of water or its velocities, of the moving obstacles, of the static obstacles, and of the world are done using Vertex Buffer Objects (VBOs). In the CPU-based version standard OpenGL VBOs are used, while on the GPU-based version OpenGL-CUDA interoperability VBOs and standard OpenGL VBOs are used.
URI: http://hdl.handle.net/10400.6/3864
Designação: Mestrado em Engenharia Informática
Aparece nas colecções:FE - DI | Dissertações de Mestrado e Teses de Doutoramento

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