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A comparison of different gas turbine engines ground vortex flows

dc.contributor.advisorBarata, Jorge Manuel Martins
dc.contributor.advisorSilva, André Resende Rodrigues da
dc.contributor.authorManquinho, Pedro Alexandre Rodrigues
dc.date.accessioned2015-07-03T11:49:59Z
dc.date.available2015-07-03T11:49:59Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-10
dc.description.abstractThe design of an engine intake is very important because, it is one of the engine components that directly interface with the flow around the engine and the internal airflow. The inlet is designed to give the appropriate amount of airflow required from the free-stream conditions to the conditions required at the entrance of the compressor with minimal pressure loss by the engine1. When the pressure losses and the flow distortions are very low, the performance of the engine is optimal, and that is the reason why the airflow has to be as uniform as possible when entering into the compressor. This airflow condition is necessary in all flight configurations including when the aircraft is maneuvering on ground tasks. The intake performance depends on the mass-flow delivered to the compressor. [...]por
dc.description.abstractO design do bocal de admissão do motor é muito importante porque, é um dos componentes do motor directamente em interface com o fluxo em torno do motor e o fluxo de ar interno. A admissão é projectada para dar a quantidade adequada de fluxo de ar necessário as condições de fluxo livre das condições exigidas na entrada do compressor com perda de pressão mínima pelo mecanismo. Quando as perdas de pressão e as distorções de fluxo são muito baixas, o desempenho do motor é ideal, e essa é a razão por que o fluxo de ar tem de ser tão uniforme quanto possível, ao compressor. Esta condição de fluxo de ar é necessária em todas as configurações de voo, inclusive quando a aeronave está manobrando nas tarefas de solo. O desempenho de admissão depende o fluxo de massa entregue para o compressor. [...]
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/3692
dc.language.isoengpor
dc.subjectMotor - Vórtices de solopor
dc.subjectMotor - Fluxopor
dc.subjectMotor - Admissãopor
dc.subjectMotor - Vento cruzadopor
dc.titleA comparison of different gas turbine engines ground vortex flowspor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
person.familyNameManquinho
person.givenNamePedro
person.identifier.ciencia-id4918-E0D0-3E8D
person.identifier.orcid0000-0002-8564-1186
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
relation.isAuthorOfPublication04d8e083-d054-4875-a08f-30762a7122cf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery04d8e083-d054-4875-a08f-30762a7122cf
thesis.degree.disciplineEngenharia Aeronáuticapor
thesis.degree.levelMestrepor
thesis.degree.nameDissertação apresentada à Universidade da Beira Interior para a obtenção do grau de mestre em Engenharia Aeronáuticapor

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