Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Construção de um Chat­Bot de suporte a actividades empresariais

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
8328_17875.pdf1.73 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Este trabalho foi elaborado no âmbito da unidade curricular de projeto de estágio inserido no mestrado em engenharia informática. O principal objetivo deste trabalho consistiu na criação de um chatbot para um meio empresarial, com a capacidade de responder de forma automática aos clientes, sem que haja a necessidade de haver um funcionário a atender. Atualmente, a tecnologia da comunicação está cada vez mais avançada, havendo cada vez mais a opção de comunicação, quer seja por mensagem, quer seja por aplicações de mensagens. Para facilitar a comunicação, as empresas e instituições desenvolvem e investem em chatbots. Estes interagem com as pessoas através de uma interface quer seja por mensagem quer seja por áudio. Estas aplicações permitem um contacto mais eficaz entre o cliente e a empresa, já que numa primeira fase, o atendimento ao cliente passa a ser automático. Para além disso, representa um menor custo operacional para a empresa.
This project was done within the scope of the curricular unit of the internship project inserted in the master’s degree in computer engineering. The main objective of this project was the creation of a chatbot for a business environment, with the ability to answer automatically to customers, without the need for an employee to attend. Nowadays, the communication technology is more and more advanced, with the communication option being increasingly used, either by message or by messaging applications. To facilitate communication, companies and institutions develop and invest in chatbots. They interact with people through an interface that wants to be sent by message or by audio. These applications allow a more effective way of a contact between the customer and the company, since in the first phase, customer service becomes automatic. In addition, it represents a lower operating cost for the company.

Description

Keywords

Ajuda Empresarial Chatbot Livechat Mensagens Automáticas Respostas Automáticas

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue