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Sizing Analysis of a Battery System for an Electrically-Propelled Airplane

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Engenharia Aeronáuticapor
dc.contributor.advisorBrojo, Francisco Miguel Ribeiro Proença
dc.contributor.authorTeixeira, Micael Valverde
dc.date.accessioned2020-01-16T16:46:15Z
dc.date.available2020-01-16T16:46:15Z
dc.date.issued2018-07-16
dc.date.submitted2018-06-19
dc.description.abstractThe electric propulsion concept has proven over the past decades that it can be a good solution to substitute internal combustion engines in airplanes in order to create a more efficient, environmentally friendly and reliable way of travelling through air. Still it has not been able to reach its potential due to many limitations with today’s active technologies, mainly the batteries. Several companies have already started to outfit some airplane models with electric motors and a battery power source and use them as test beds for future research and development of electric propulsion concepts. Since most of this companies tend to make information regarding this subject confidential due to its relevancy in today’s age, an algorithm was developed, that is capable of using current conceptual airplane design methods and use historical data to predict and evaluate the sizing of a battery powered system for an electrically-propelled airplane configuration. As is was expected, the algorithm showed that with current battery technology, electrically-propelled airplanes are still far from being able to compete with their internal combustion engine counterparts. Still the next decades should prove to be instrumental for the electrical propulsion concept to assert itself in the aviation market.eng
dc.description.abstractO conceito de propulsão elétrica tem provado ao longo das últimas décadas que pode ser uma boa solução para substituir os motores de combustão interna em aviões, a fim de criar uma maneira mais eficiente, ambientalmente amigável e confiável de viajar através do ar. Mas ainda não foi capaz de atingir seu potencial devido a muitas limitações com as tecnologias ativas de hoje, principalmente as baterias. Várias empresas já começaram a equipar alguns modelos de aviões com motores elétricos e uma fonte de energia de bateria e usá-los como bancos de ensaio para futuras pesquisas e desenvolvimento de conceitos de propulsão elétrica. Como a maioria dessas empresas tende a tornar confidencial a informação sobre esse assunto devido à sua relevância na atualidade, foi desenvolvido um algoritmo capaz de usar os atuais métodos conceituais de projeto de avião e usar dados históricos para prever e avaliar o dimensionamento de um sistema de bateria para uma configuração de avião com propulsão elétrica. Como era de se esperar, o algoritmo mostrou que, com a atual tecnologia de baterias, os aviões movidos a eletricidade ainda estão longe de competir com seus equivalentes de motores de combustão interna. Ainda assim, as próximas décadas prometem ser instrumentais para o conceito de propulsão elétrica se afirmar no mercado de aviação.por
dc.identifier.tid202361675
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/8436
dc.language.isoengpor
dc.subjectAviões Com Propulsão Elétricapor
dc.subjectIngestão de Camada Limitepor
dc.subjectPropulsão Distribuídapor
dc.subjectPropulsão Elétricapor
dc.subjectPropulsão Elétrica Híbridapor
dc.subjectTecnologia de Bateriaspor
dc.titleSizing Analysis of a Battery System for an Electrically-Propelled Airplanepor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado Integrado em Engenharia Aeronáuticapor

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