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Analytical Model for the Performance Curves of a Family of Propellers based on Wind Tunnel Tests
| datacite.subject.fos | Engenharia e Tecnologia::Engenharia AeronƔutica | por |
| dc.contributor.advisor | Gamboa, Pedro Vieira | |
| dc.contributor.author | Santos, Miguel Cabeleira dos | |
| dc.date.accessioned | 2020-01-16T16:46:15Z | |
| dc.date.available | 2020-01-16T16:46:15Z | |
| dc.date.issued | 2018-12-4 | |
| dc.date.submitted | 2018-10-4 | |
| dc.description.abstract | The main objective of the work done in this dissertation is the construction and validation of an analytical model for the performance curves of a family of propellers tested at low Reynolds numbers. This kind of propellers is more commonly used in Unmanned Aerial Vehicles (UAVs). The model was designed in MATLABĀ® using a variety of regression techniques, such as the Least Squares Method (LSQ), via experimental data acquired at University of Illinois at Urbana-Champaign (UIUC), of measurements of seventeen APC Thin Electric propellers. The experimental data went through a reduction process for easier analysis. In order to further develop this model, tests were run at the Department of Aerospace Sciences (DCA) of University of Beira Interior (UBI) for ten more APC Thin Electric propellers. The analytical model will predict power coefficient and propeller efficiency accurately for the propellers with dimensions close to those that were used for its development. This model will be useful to achieve optimal design, providing a faster and more efficient propeller selection phase. The propeller performance obtained during the experimental tests will also be catalogued to further increase the documentation on propellers tested at LRN. | eng |
| dc.description.abstract | O principal objetivo do trabalho levado a cabo nesta dissertação Ć© a construção e validação de um modelo analĆtico para o desempenho de uma famĆlia de hĆ©lices com base em dados experimentais em condiƧƵes de baixo nĆŗmero de Reynolds. Este tipo de hĆ©lices Ć© mais utilizado em VeĆculos AĆ©reos NĆ£o Tripulados (VANTs). O modelo foi projetado em MATLABĀ® utilizando vĆ”rios mĆ©todos de regressĆ£o, tal como o mĆ©todo dos mĆnimos quadrados (MMQ), baseado em dados experimentais obtidos na Universidade de Illinois em Urbana-Champaign (UIUC), de dezassete hĆ©lices testadas da APC Thin Electric. Os dados experimentais passaram por um processo de redução para um tratamento de dados mais facilitado. No Ć¢mbito do desenvolvimento deste modelo, foram feitos testes no Departamento de CiĆŖncias Aerospaciais (DCA), na Universidade da Beira Interior (UBI) a mais dez hĆ©lices da APC Thin Electric. O modelo analĆtico permite calcular os valores para o coeficiente de potĆŖncia e para a eficiĆŖncia propulsiva para hĆ©lices com dimensƵes próximas ou iguais das que foram utilizadas para a sua construção. Este modelo serĆ” Ćŗtil para proporcionar uma melhor fase de projeto, providenciando uma mais rĆ”pida e eficiente seleção de hĆ©lice. Os dados dos testes ao desempenho das hĆ©lices obtidos durante o processo experimental foram catalogados para aumentar a documentação existente sobre hĆ©lices testadas em condiƧƵes de baixo nĆŗmero de Reynolds. | por |
| dc.identifier.tid | 202361691 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.6/8437 | |
| dc.language.iso | eng | por |
| dc.subject | Hélice de Baixo Número de Reynolds | por |
| dc.subject | Modelo de HƩlices | por |
| dc.subject | Teste de Hélices Em Túnel de Vento | por |
| dc.title | Analytical Model for the Performance Curves of a Family of Propellers based on Wind Tunnel Tests | por |
| dc.type | master thesis | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| rcaap.rights | openAccess | por |
| rcaap.type | masterThesis | por |
| thesis.degree.name | Mestrado Integrado em Engenharia AeronƔutica | por |
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