| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 32.02 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
A revolução tecnológica permitiu inúmeras alterações a nível da comunicação. Desde os
primórdios da transmissão de mensagens ao público, até aos dias de hoje, o papel da
audiência foi-se adaptando igualmente às variadas aplicações da propagação de informação.
É nesta perspectiva evolutiva que a web se desenvolve, criando novos caminhos
comunicativos, chegando ao que é hoje a web 2.0, ponto de partida para a crescente
interactividade dos seus utilizadores, tal como para o desenvolvimento dos Social Media em
toda a sua plenitude.
Por não se revelar como um meio estático, existe ainda muitas questões para serem
exploradas, especialmente na forma como pode ser utilizada pelas marcas, assunto que será
desenvolvido nesta investigação, com especial destaque em duas marcas portuguesas.
Uma das questões de interesse é então a utilização de plataformas de Social Media, que são
uma boa base para o desenrolar de relações sob uma dimensão virtual, que devem ser
aproveitadas de forma vantajosa e positiva, com o intuito de uma comunicação mais
abrangente, e de uma presença mais activa e duradoura na mente do público.
The technology revolution allowed several changes regarding communications. Since the dawn of message transmissions to the audience, until the present day, the receiver's role has also been adapting to the variety of applications within the spread of information. It's in this evolutionary perspective that web develops, creating new communicational paths, reaching what it is now the web 2.0, starting point for the growing interactivity of its users, as well as for the development of Social Media in all its fullness. Because it proves not to be a static medium, there are still some questions to be explored, especially in the way brands can use it, matter that will be carried out in this investigation, with special emphasis on two portuguese brands. One question of interest is the use of Social Media platforms, which are a good basis for the conduct of relations in a virtual dimension, that should be exploited to advantage and positive prospects, aiming a wider communication, and a more active a lasting presence in the mind of the audience.
The technology revolution allowed several changes regarding communications. Since the dawn of message transmissions to the audience, until the present day, the receiver's role has also been adapting to the variety of applications within the spread of information. It's in this evolutionary perspective that web develops, creating new communicational paths, reaching what it is now the web 2.0, starting point for the growing interactivity of its users, as well as for the development of Social Media in all its fullness. Because it proves not to be a static medium, there are still some questions to be explored, especially in the way brands can use it, matter that will be carried out in this investigation, with special emphasis on two portuguese brands. One question of interest is the use of Social Media platforms, which are a good basis for the conduct of relations in a virtual dimension, that should be exploited to advantage and positive prospects, aiming a wider communication, and a more active a lasting presence in the mind of the audience.
Description
Keywords
Design moda - Propaganda de informação Marca - Redes sociais virtuais Marca - Comunicação online Marca - Social média Social media - Plataformas virtuais - Marca Netnografia
Pedagogical Context
Citation
Publisher
Universidade da Beira Interior
