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Numerical Study of Freezing Droplets

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Outras Engenharias e Tecnologiaspor
dc.contributor.advisorSilva, André Resende Rodrigues da
dc.contributor.authorMagalhães, Leandro Barbosa
dc.date.accessioned2018-11-28T16:13:07Z
dc.date.available2018-11-28T16:13:07Z
dc.date.issued2016-7-13
dc.date.submitted2016-5-27
dc.description.abstractThe present work is devoted to the numerical study of freezing processes which have become of major importance in aeronautical engineering. The most common causes of structural damage to aircrafts result from climacteric changes such as lightning strikes and icing of the wing’s leading edges or empennage, which turns the smooth airflow over the wings into turbulent. At subzero temperatures, icing spreads from the leading to the trailing edge, affecting a greater percentage of the wings. As a result there is a need to study and adapt existing physical and mathematical models to achieve a better approximation to real life situations in order to mitigate the occurrence of incidents and accidents involving aircraft for a better continuous airworthiness. The theoretical predictions are compared against experimental data and the numerical analysis is conducted to provide insight into heat and mass transfer processes under several humidity conditions.eng
dc.description.abstractO seguinte documento centra-se no estudo físico de processos de congelamento que se tornaram de extrema importância em engenharia aeronáutica. As causas mais comuns de danos estruturais em aeronaves devem-se a mudanças climatéricas como relâmpagos e o congelamento do bordo de ataque das asas ou das empenagens. O gelo espalha-se em direção ao bordo de fuga, afetando uma maior percentagem da superfície sustentadora em causa. Como resultado, surge uma necessidade de estudar e adaptar os modelos físicos e matemáticos existentes para uma melhor aproximação a situações reais, no sentido de uma diminuição da ocorrência de acidentes e incidentes resultantes deste tipo de fenómenos, contribuindo assim para melhores condições de aeronavegabilidade. As previsões teóricas foram comparadas com dados experimentais e a análise numérica foi conduzida para a obtenção de uma melhor compreensão de processos de transmissão de calor e massa sob diferentes condições de humidade.por
dc.identifier.tid201772418
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/6525
dc.language.isoengpor
dc.subjectRazão de Humidadepor
dc.subjectRelações de Ranz-Marshallpor
dc.subjectTransmissão de Calor e Massapor
dc.titleNumerical Study of Freezing Dropletspor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
person.familyNameMagalhães
person.givenNameLeandro
person.identifier2611303
person.identifier.ciencia-id571C-5641-9D78
person.identifier.orcid0000-0002-1256-9689
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
relation.isAuthorOfPublicationfd0c95ba-3a60-42d1-a382-f37a714962b9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfd0c95ba-3a60-42d1-a382-f37a714962b9
thesis.degree.nameMestrado Integrado em Engenharia Aeronáuticapor

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