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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este relatório apresenta o trabalho realizado para obtenção do Grau de Mestre em Design e
Desenvolvimento de Jogos Digitais (2º ciclo de estudos). A área de estudo em questão é a Realidade
Aumentada, uma área que se tem vindo a desenvolver bastante nos últimos anos. Um
crescimento que provém principalmente do baixo custo de hardware necessário para o desenvolvimento
de aplicações. Numa era em que a presença de dispositivos móveis é tão grande,
há uma aposta crescente na criação de produtos em Realidade Aumentada para este tipo de
dispositivos. O presente trabalho tem como objetivo efetuar um levantamento dos principais
problemas no desenvolvimento de videojogos em Realidade Aumentada e apresentar possíveis
soluções. No desenvolvimento de videojogos são vários os fatores que levam ao sucesso do
produto, entre eles, um bom design da mecânica e uma boa jogabilidade levam a uma maior
imersão e motivação do jogador. Assim, são feitas análises de vários jogos em Realidade Aumentada,
identificados problemas de mecânica e interação, e apresentadas soluções através
de uma aplicação prática: desenvolvimento de um jogo em Realidade Aumentada que teste as
soluções propostas.
This report presents the work done to obtain the Master’s Degree in Design and Development of Videogames (2nd cycle of studies). The study area in question is the Augmented Reality, an area that has developed greatly in recent years. A growth that comes mainly from the low cost of hardware required for the development of applications. In an era in which the presence of mobile devices is so large, there is a growing focus on creating products in Augmented Reality for this type of devices. This paper aims to make a survey of the main problems in the development of video games in augmented reality and present possible solutions. In the development of video games there are several factors leading to the success of the product, among them, a good design of mechanics and good gameplay lead to greater immersion and motivation of the player. Thus, there will be made analyzes of various videogames of augmented reality, identified problems of game mechanics and interaction, and presented solutions through a practical application: development of a videogame in Augmented Reality to test the proposed solutions.
This report presents the work done to obtain the Master’s Degree in Design and Development of Videogames (2nd cycle of studies). The study area in question is the Augmented Reality, an area that has developed greatly in recent years. A growth that comes mainly from the low cost of hardware required for the development of applications. In an era in which the presence of mobile devices is so large, there is a growing focus on creating products in Augmented Reality for this type of devices. This paper aims to make a survey of the main problems in the development of video games in augmented reality and present possible solutions. In the development of video games there are several factors leading to the success of the product, among them, a good design of mechanics and good gameplay lead to greater immersion and motivation of the player. Thus, there will be made analyzes of various videogames of augmented reality, identified problems of game mechanics and interaction, and presented solutions through a practical application: development of a videogame in Augmented Reality to test the proposed solutions.
Description
Keywords
Gameplay Modos de Interação Opencv. Problemas Programação Realidade Aumentada Soluções Unity Videojogos