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Virtual Reality

datacite.subject.fosHumanidades::Artes::Jogos Digitaispor
dc.contributor.advisorSilva, Frutuoso Gomes Mendes da
dc.contributor.advisorCarvalho, Breno José Andrade de
dc.contributor.authorRaffaele, Rennan Cavalcante
dc.date.accessioned2020-02-21T17:21:21Z
dc.date.available2020-02-21T17:21:21Z
dc.date.issued2017-07-19
dc.date.submitted2017-06-26
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the immersion of user interfaces that bring first person games using virtual reality based on the concepts established by the Diegesis theory. To conclude, a table has been created with identified elements of the games that bring more or less immersion to the player. Through the data collected, a questionnaire was developed to obtain information from developers, designers and players, in relation to the more immersive elements, and others with less immersive elements of the interfaces and concluding that the Diegetic and Spatial Interfaces are the most immersive for first-person games in virtual reality, and less immersive were the Meta and Non-Diegetic interfaces. Through this information, it is possible that there is a strong influence in the creation of games interfaces, after all we all want to be immersed when playing digital games.eng
dc.description.abstractEste trabalho se propôs a investigar a imersão que as interfaces de usuário trazem a jogos de primeira pessoa que utilizam a realidade virtual, baseada nos conceitos estabelecidos pela teoria da Diegese. Por fim, foi criado uma tabela com interfaces identificadas dos jogos que trazem mais ou menos imersão ao jogador. Através dos dados coletados foi desenvolvido um questionário para obter informações de desenvolvedores, designers e jogadores, em relação com os elementos mais imersivos, e outros com elementos menos imersivos, e concluímos que as interfaces Diegetic e Spatial são as mais imersivas para os jogos em primeira pessoa na realidade virtual, e menos imersivas são as interfaces Meta e Non-Diegetic. Através dessa informação, é possível que exista uma influência forte na criação de interfaces de jogos, afinal todos queremos ficar imersos enquanto jogamos.por
dc.identifier.tid202333850
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/9475
dc.language.isoengpor
dc.subjectImersãopor
dc.subjectInterface do Usuáriopor
dc.subjectJogos Digitaispor
dc.subjectRealidade Virtualpor
dc.subjectTeoria Diegesispor
dc.titleVirtual Realitypor
dc.title.alternativeImmersive user interface for first person view gamespor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
person.familyNameCavalcante Raffaele
person.givenNameRennan
person.identifier.orcid0000-0001-9366-5877
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
relation.isAuthorOfPublication1a69790e-782b-4337-b100-c3ff921b4a42
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1a69790e-782b-4337-b100-c3ff921b4a42
thesis.degree.name2º Ciclo em Design e Desenvolvimento de Jogos Digitaispor

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