Repository logo
 
Publication

Optimal behavior of a PEV parking lot in renewable-based power systems

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Engenharia Mecânicapor
dc.contributor.advisorCatalão, João Paulo da Silva
dc.contributor.advisorShafie-Khah, Miadreza
dc.contributor.authorGil, Fábio Alexandre da Silva
dc.date.accessioned2018-09-04T15:12:14Z
dc.date.available2018-09-04T15:12:14Z
dc.date.issued2015-7-3
dc.date.submitted2015-6-8
dc.description.abstractThere have been a lot of developments in terms of Plug-in Electric Vehicles (PEVs) regarding many different subjects, and with some variations between authors. On this basis, it is intended to sum up a lot of contents being approached, and help understanding them. Followed by the development and analysis of a model in order to better understand the functionality of these new developments. First a state of the art is presented where the new development are presented, these will include management of the PEV’s, uncontrolled or controlled (i.e. aggregated) and their capability of using V2G and G2V technologies are analyzed. Afterwards, electricity markets are approached where real world applications are shown and different market types are categorized in order to a better understanding of the subject. The interaction of the PEVs with some renewable energy resources (e.g. solar, wind and biomass) is presented. To finalize, models of PEVs are categorized and multiple types of modules, the related variables, applied methods, and the considered parameters are presented. For a case analysis, a model that includes a parking lot of PEVs will be studied, which includes renewable energy resources, wind and solar. The objective is to analyze the impact of these on the market participation of the parking lot and also on the distribution grid. These analyses will be made on size variations, grid placement and also constraint variations of the model.eng
dc.description.abstractTem havido muitos desenvolvimentos em relação a veículos elétricos com tecnologia Plug-in (PEVs), sendo um tema abrangente com bastantes tópicos a serem estudados, sendo que existem também diferentes abordagens do tema por diferentes autores. Tendo isto em consideração, o objetivo inicial será a recolha de informação relativo a esta área e a sua sumarização de modo a possibilitar uma maior compreensão sobre a área. De seguida, o modelo desenvolvido será efetuada a sua análise, tendo em consideração alguns destes desenvolvimentos mencionados previamente. Primeiramente um estado da arte será apresentado onde os recentes desenvolvimentos na área serão apresentados. Estes desenvolvimentos incluem a possibilidade de gestão e manuseamento dos veículos, controlados ou descontrolados (i.e. agregador), e a possibilidade da utilização das tecnologias veiculo para a rede (V2G) e rede para o veículo (G2V) é analisada. De seguida, são analisado os mercados de energia onde serão apresentados casos reais e diferentes tipos de Mercado serão descriminados. A interação dos PEVs com algumas energias renováveis (e.g. Solar, Vento e biomassa) é apresentada. Finalizando modelos de PEVs serão categorizados fazendo distinção entre eles, entre tipo de modelos, variáveis, métodos aplicados, e os parâmetros considerados por estes mesmos. Como caso de estudo é apresentada a análise de um modelo que conta com um parqueamento de PEV, inclui energias renováveis. O objetivo é o de analisar os efeitos das energias renováveis na participação do mercado do parqueamento e o impacte na rede de distribuição. Esta análise será feita pela variação na potência instalada das renováveis, localização na rede do parqueamento e variação nas limitações do modelo.por
dc.identifier.tid201644274
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/6112
dc.language.isoengpor
dc.relationSmart and Sustainable Insular Electricity Grids Under Large-Scale Renewable Integration
dc.subjectEnergias Renováveispor
dc.subjectEstratégia de Gestãopor
dc.subjectParqueamentopor
dc.subjectProgramação Estocásticapor
dc.subjectRede de Distribuiçãopor
dc.subjectVeículos Elétricos Com Plug-Inpor
dc.titleOptimal behavior of a PEV parking lot in renewable-based power systemspor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
oaire.awardTitleSmart and Sustainable Insular Electricity Grids Under Large-Scale Renewable Integration
oaire.awardURIinfo:eu-repo/grantAgreement/FCT/3599-PPCDT/PEst-OE%2FEEI%2FLA0021%2F2013/PT
oaire.awardURIinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/309048/EU
oaire.fundingStream3599-PPCDT
oaire.fundingStreamFP7
project.funder.identifierhttp://doi.org/10.13039/501100001871
project.funder.identifierhttp://doi.org/10.13039/501100008530
project.funder.nameFundação para a Ciência e a Tecnologia
project.funder.nameEuropean Commission
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
relation.isProjectOfPublicationdf97e844-9ef2-4fcd-ab25-82df5d1a7090
relation.isProjectOfPublication01d7bda8-1b18-42f4-9f43-8976ff01298e
relation.isProjectOfPublication.latestForDiscovery01d7bda8-1b18-42f4-9f43-8976ff01298e
thesis.degree.name2º Ciclo em Engenharia Eletromecânicapor

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
4199_8086.pdf
Size:
2.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format