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The influence of jet fuels on the emission of pollutants

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Engenharia Aeronáuticapor
dc.contributor.advisorBrojo, Francisco Miguel Ribeiro Proença
dc.contributor.authorMorão, Inês Isabel Ascenção Costa
dc.date.accessioned2020-01-29T17:01:15Z
dc.date.available2020-01-29T17:01:15Z
dc.date.issued2019-11-25
dc.date.submitted2019-10-07
dc.description.abstractIn the present work a CFD simulation was performed, the study component was a CFM56-3 combustor. It was intended to simulate the combustion and emission of pollutants from the different jet fuels (Jet A, Jet B and TS-1), when burning these through ICAO's LTO cycle. Being this a continuity study, the CAD made by Jonas Oliveira was used. The mesh was constructed with HELYX-OS software and the numerical study was made using the commercial software ANSYS Fluent 16.2. Large Eddy Simulation (LES) was used as viscous model. This model is a more efficient than other models to better understand the processes of pollutant formation and to provide their quantitative prediction. The atomization was considered in this study. It can be concluded, amongst all the fuels simulated that increasing the power produces higher NOx. There was also an erratic behaviour in the emissions of UHC and CO results, because an empiric model was used and not a detailed chemical model. [...]eng
dc.description.abstractNo presente trabalho foi realizada uma simulação de CFD, sendo o componente de estudo uma câmara de combustão do motor CFM56-3. Simulou-se a combustão e analisou-se as emissões de poluentes de diferentes combustíveis (Jet A, Jet B e TS-1). Sendo este um estudo de continuidade, foi usado o CAD elaborado por Jonas Oliveira. Para a elaboração da malha o usado o software HELYX-OS e para o cálculo numérico foi utilizado o ANSYS Fluent 16.2. O modelo viscoso usado foi Large Eddy Simulation (LES). Este modelo é mais eficiente que os outros modelos para perceber o processo de formação dos poluentes. A atomização foi considerada neste estudo. Conclui-se que, entre todos os combustíveis simulados, com o aumento da potência as emissões de NOx aumentaram também. Verificou-se um comportamento errático nas emissões de UHC e CO, devido ao facto de se ter utilizado um modelo empírico e não um modelo químico detalhado. [...]por
dc.identifier.tid202375226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/8947
dc.language.isoengpor
dc.subjectAnsys Fluentpor
dc.subjectCâmara de Combustãopor
dc.subjectCfdpor
dc.subjectCfm56-3por
dc.subjectEmissão de Poluentespor
dc.subjectHelyx-Ospor
dc.subjectJet Fuelpor
dc.titleThe influence of jet fuels on the emission of pollutantspor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado Integrado em Engenharia Aeronáuticapor

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