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Authors
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Abstract(s)
Alguns dos aspetos mais importantes para o sucesso de uma empresa estão relacionados
com a sua identidade visual e os seus componentes, dos quais podemos destacar aplicações
interativas. Porém, para que esta tenha sucesso e seja facilmente reconhecida é necessário
que todos os elementos gráficos tenham uma coerência entre si.
O presente projeto apresenta a restruturação de uma identidade visual e conceção de
um website, bem como, a construção de duas aplicações interativas, para uma empresa na área
da restauração.
O presente relatório encontra-se dividido em quatro capítulos, o primeiro consiste num
enquadramento teórico sobre a identidade visual, logotipo, marcas, e também sobre aplicações
interativas, websites, e Interface do utilizador. O capítulo dois aborda todo o processo de
desenvolvimento da parte prática da restruturação visual. O terceiro capítulo retrata a
conceção do website e a construção das aplicações interativas. O último capítulo consiste na
conclusão do projeto, onde são apresentados os protótipos finais das aplicações e do site.
Some of the aspects that makes a company successful are closely related with its visual identity alongside with its web apps and mobile apps. However, in order for the company to succeed and be easily known, it’s necessary that all these elements belong to the same graphic world. This project brings the rebranding of a webpage and two mobile apps for a dinning service company. It’s divided in four chapters, the first one being a background study on visual identity, logo, brand, mobile apps, webpages and user interface. The second one talks about the process of rebranding and building the new identity, while the third one is about the construction of the mobile apps and the webpage. The fourth and last chapter, brings us to the conclusion of the project, where are presented the final prototypes for the mobile app and the webpage.
Some of the aspects that makes a company successful are closely related with its visual identity alongside with its web apps and mobile apps. However, in order for the company to succeed and be easily known, it’s necessary that all these elements belong to the same graphic world. This project brings the rebranding of a webpage and two mobile apps for a dinning service company. It’s divided in four chapters, the first one being a background study on visual identity, logo, brand, mobile apps, webpages and user interface. The second one talks about the process of rebranding and building the new identity, while the third one is about the construction of the mobile apps and the webpage. The fourth and last chapter, brings us to the conclusion of the project, where are presented the final prototypes for the mobile app and the webpage.
Description
Keywords
Utilizadores Aplicações Interativas Design Interface Identidade Visual Ux Websites