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Authors
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Abstract(s)
O risco-país é considerado como um determinante do crescimento da educação numa
grande amostra longitudinal de países observados ao longo do tempo. A adopção de
dados de painel dinâmicos na estimação de cross-section, mostra que o risco-país
influencia negativamente o crescimento da educação, medido em anos de escolaridade.
Esta dissertação tem como função dar um contributo para a literatura da função de
produção educacional, uma vez que lhe irá acrescentar um determinante robusto. Este é
um importante resultado empírico e indica aos políticos que devem preocupar-se com a
diminuição do risco-país para poderem proporcionar o aumento do nível da educação.
I consider country-risk as a determinant of education growth in a large cross-section of countries observed through time. Applying cross-country dynamic panel data estimations, I show that country-risk influences the education output growth negatively. This contributes to the literature on the educational production function, as it adds a robust determinant of that function. This is a very robust empirical result and indicates that politicians should concern about decreasing country-risk in order to enhance education.
I consider country-risk as a determinant of education growth in a large cross-section of countries observed through time. Applying cross-country dynamic panel data estimations, I show that country-risk influences the education output growth negatively. This contributes to the literature on the educational production function, as it adds a robust determinant of that function. This is a very robust empirical result and indicates that politicians should concern about decreasing country-risk in order to enhance education.
Description
Keywords
Educação - Risco - País - Portugal Crescimento económico - Educação - Portugal