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Effect of the Distance Between Impact Point and Hole Position and Non-Perpendicular Holes on the Impact Strength of Composite Laminates

datacite.subject.fosEngenharia e Tecnologia::Engenharia Aeronáuticapor
dc.contributor.advisorReis, Paulo Nobre Balbis dos
dc.contributor.advisorGamboa, Pedro Vieira
dc.contributor.authorSantos, Rafael Alexandre Mota dos
dc.date.accessioned2019-12-10T17:34:22Z
dc.date.available2019-12-10T17:34:22Z
dc.date.issued2016-11-4
dc.date.submitted2016-9-30
dc.description.abstractThe effect of the distance between impact point and hole position and the angle of the hole with the vertical axis was studied. In order to understand this effect, flexural tests were also performed to evaluate the bending strength of CFRP. In terms of distance of the hole, a maximum reduction of 29.7% on the bending load for a distance of 0 mm was found. This reduction was 22.3% on the impact load. In terms of angle of the hole, a maximum load reduction of 15.6% on the bending strength was found and for the impact load this value was found to be 7% for 20º. The fatigue resistance was also studied. An average reduction of 68.5% on the fatigue resistance of GFRP was obtained for an impact energy of 12 J, in the presence of a hole.eng
dc.description.abstractO efeito da distância entre o ponto de impacto e posição de um furo e o ângulo do mesmo com o eixo vertical foi estudado. Para avaliar este efeito, foram também realizados ensaios de flexão. Em termos de distância do furo, uma redução máxima da resistência à flexão de 29,7% foi verificada para uma distância do furo de 0 mm. Esta redução foi de 22,3% no carregamento de impacto. Em termos de ângulo do furo, a redução máxima do carregamento foi de 15,6% para a flexão e em relação ao impacto este valor foi de 7%, para um ângulo de 20º. A resistência à fadiga foi também estudada. Foi verificada uma redução média de 68,5% na resistência à fadiga em compósitos de fibra de vidro para uma energia de impacto de 12 J, na presença de um furo.por
dc.identifier.tid202330540
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.6/7703
dc.language.isoengpor
dc.subjectBendingpor
dc.subjectCarbon Fibrepor
dc.subjectCfrppor
dc.subjectCompositespor
dc.subjectDynamic Testingpor
dc.subjectGfrppor
dc.subjectGlass Fibrepor
dc.subjectImpactpor
dc.subjectMechanical Behaviourpor
dc.subjectNon-Destructive Testingpor
dc.subjectNotchpor
dc.subjectOpen Holepor
dc.titleEffect of the Distance Between Impact Point and Hole Position and Non-Perpendicular Holes on the Impact Strength of Composite Laminatespor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado Integrado em Engenharia Aeronáuticapor

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