Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Como interpretar o potencial normal de redução

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
mestrado.pdf902.72 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Neste trabalho faz-se uma revisão dos conceitos básicos de electroquímica, leccionados no ensino secundário e nos primeiros anos do ensino superior. Analisa-se a metodologia no ensino de conceitos como “eléctrodo positivo”, “eléctrodo negativo”, “ânodo”, “cátodo”, “potencial de redução”, “potencial de oxidação” e “eléctrodo de referência”. Aplicam-se os métodos de potenciometria, de voltametria linear e voltametria cíclica no esclarecimento do significado físico do sinal da corrente e do potencial de eléctrodo.
In this work we have done a review of basic concepts of electrochemistry, taught in secondary schools and early years of higher education. Analyzes the methodology in the teaching of concepts like “positive electrode”, “negative electrode”, “anode”, “cathode”, “potential reductions”, “oxidation potential” and “reference electrode”. Apply methods of potenciometric, linear voltammetry and cyclic voltammetry in clarifying the physical meaning of the signal current and potential electrode.

Description

Keywords

Electroquímica - Ensino secundário Electroquímica - Ensino superior Electroquímica - Potenciómetria Electroquímica - Voltametria Eléctrodo

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue