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How Brands, in the Fashion Industry, can achieve Sustainable Prosperity? The Luxury Sector Case

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Abstract(s)

This dissertation is presented to the Universidade da Beira Interior and IADE – Universidade Europeia, to fulfil the requirements to obtain the Master’s degree in Branding and Fashion Design. Fashion is a significant and vital industry that is involved with fundamental aspects of society, the planet and economy. The framework of sustainability is driven by prosperity is explained relating the four sustainable pillar. The Cultural, Economic, Environmental and Social spheres of sustainability have intrinsically linked the Prosperity of the fashion business. Through Corporate Responsibility, norms and measures can help to sift the perspective and solve many challenges usually complied by brands. As Fashion is part of the identity of a community, also Sustainability is part of the responsible development of the world, and Prosperity an essential part of the business. The framework demonstrates that the initial theory and the resultant primary conclusions are validated during the investigation. Through documental research, a quantitative and qualitative analysis, and a case study of the French company Kering, the primary question of How Brands, in the Fashion Industry, can achieve Sustainable Prosperity?, is responded and proven to be possible.
Esta dissertação é apresentada à Universidade da Beira Interior e ao IADE - Universidade Europeia, para cumprir os requisitos para obter o Mestrado em Branding e Design de Moda. A Moda é uma indústria importante e vital que está envolvida com aspetos fundamentais da sociedade, do planeta e da economia. A estrutura da sustentabilidade é impulsionada pela prosperidade é explicada relacionando os quatro pilares sustentáveis. As agendas cultural, económica, ambiental e social da sustentabilidade estão intrinsecamente vinculadas com a prosperidade do negócio da moda. Por meio da responsabilidade corporativa, aplicando normas e medidas, podem ajudar a mudar perspetivas e a resolver muitos desafios geralmente ignorados pelas marcas. Como a Moda faz parte da identidade de uma comunidade, também a Sustentabilidade faz parte do desenvolvimento responsável do mundo, e a Prosperidade, é uma parte essencial do negócio. A estrutura demonstra que a teoria inicial e conclusões primárias resultantes são validadas durante a investigação. Por meio de pesquisa documental, uma análise quantitativa e qualitativa e um estudo de caso da empresa francesa Kering, a questão inicial de “Como as marcas, na indústria da moda, podem alcançar a prosperidade sustentável?”, é respondida e provada ser possível.

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Keywords

Marcas Modadeluxo Prosperidade Sustentabilidade:responsabilidadegovernamental

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