Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Impact Analysis of E-kerosene on Aviation CO2 Emissions up to 2100

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
10311_23479.pdf2.95 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Amidst the global pursuit for sustainable aviation, catalyzed by initiatives such as Waypoint 2050 set forth by the Air Transport Action Group (ATAG), this dissertation scrutinizes the transformative potential of e-fuels, specifically e-kerosene, in mitigating CO2 emissions within the aviation sector until 2100. Aligned with the ambitious objectives outlined in the Paris Agreement and the International Civil Aviation Organization (ICAO) sustainable goals, the study employs the Fleet System Dynamics Model (FSDM) and an approach based on the formula from the Committee on Aviation Environmental Protection (CAEP) to forecast fuel demand and CO2 emissions. As the aviation industry charts a course towards recovery from effects of the COVID-19 pandemic, this research highlights the imperative for sustainable solutions and underscores the indispensable role of e-fuels in fostering a carbon-neutral future. The findings emphasize the critical role of e-fuels in achieving long-term sustainability goals, with a focus on production capacity and transition timelines, suggesting that a 15% annual e-kerosene production rate could lead to carbon-neutral growth by 2046 and cut emissions by half around 2061 concerning 2005 levels, emphasizing the need for industry adjustments to ensure a sustainable future. The study underscores the importance of e-fuels, alongside technological advancements, in meeting ambitious climate targets while accommodating the aviation sector’s continued expansion.
No âmbito da busca global por uma aviação sustentável, impulsionada por iniciativas como a Waypoint 2050 apresentada pelo Grupo de Ação do Transporte Aéreo (ATAG), esta dissertação analisa o potencial que os e-combustíveis, especificamente o e-querosene, podem ter na mitigação das emissões de CO2 no setor da aviação até 2100. Alinhado com os objetivos ambiciosos delineados no Acordo de Paris e nos objetivos sustentáveis da Organização da Aviação Civil Internacional (OACI), este estudo utiliza o Modelo do Sistema Dinâmico de Frota (FSDM) e uma abordagem baseada na fórmula do Comité de Proteção Ambiental da Aviação (CAEP) para projetar a necessidade de combustível e as emissões de CO2 . À medida que o setor aeronáutico recupera dos efeitos do COVID-19, o estudo destaca a necessidade urgente de soluções sustentáveis e enfatiza o papel indispensável dos e-combustíveis na promoção de um futuro neutro em carbono. Os resultados realçam o papel crítico dos e-combustíveis na execução dos objetivos estabelecidos pelas organizações a longo prazo, com foco na capacidade de produção, sugerindo que uma taxa anual de produção de e-querosene de 15% poderia atingir um crescimento neutro de carbono em 2046 e reduzir as emissões em metade por volta de 2061 em comparação com os níveis de 2005, sublinhando a necessidade de ajustes na indústria para garantir um futuro sustentável. O estudo destaca a importância dos e-combustíveis, juntamente com avanços tecnológicos, no cumprimento de metas ambiciosas de combate às alterações climáticas, ao mesmo tempo que se adapta à expansão contínua do setor da aviação.

Description

Keywords

Aviação E-Combustíveis E-Querosene Emissões de Co2 Impactos Ambientais Modelação

Citation

Organizational Units

Journal Issue