Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Flat Design Branding

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
4417_8440.pdf2.95 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

A crescente emergência das tecnologias móveis e o aparecimento de novos públicos mais ativos, tecnológicos e “multi-ecrã” fez surgir, em 2012, um novo estilo de design plano que veio revolucionar todo o ecossistema das Marcas. Tendo por base referências do Branding e do Design, nesta dissertação procura-se analisar o impacto que o flat design, enquanto estilo mais simples e claro, tem no Design de Logótipo, no Design de Web e no Design de Apps. Assim, através de uma análise de conteúdo à estética dos logótipos, ao design das GUIs (Graphic User Interface, o mesmo que em Português Interface Gráfica de Utilizador [IGU]) e ao desempenho dos Web sites e apps numa amostra de 50 Marcas, espera-se perceber se o flat design passou a ser o estilo de design adotado pelos designers (e consequentemente pelas Marcas) ou se não terá passado apenas de uma tendência.
The growing emergency of mobile technologies and the arrival of new more active, technological and multiscreen publics gave rise, in 2012, the new flat design style that has revolutionized the entire Brand ecosystem. Based on Branding and Design references, this dissertation seeks to analyze the impact flat design, while simpler and clear style, has in Logo Design, Web Design and App Design. So, through a content analysis on the aesthetics of logos, the design of GUIs (Graphic User Interface, the same as in Portuguese Interface Gráfica de Utilizador [IGU]) and performance of Web sites and apps in a sample of 50 brands, it is expected to realize if flat design became the style design adopted by designers (and consequently by Brands) or if it has been just a trend.

Description

Keywords

App Brands Design Flat Gui Logotype Simplicity Ux Web Site

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue