Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
4.2 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A concorrência cada vez mais forte e a necessidade de demonstrar uma forte capacidade de
gestão, tem vindo a modificar o comportamento das empresas ao longo dos anos. Tornou-se
necessário não só a criação de um departamento de comunicação bem como a contratação de
profissionais ligados a esta área, aptos a responder aos problemas mais comuns no seio das
organizações.
No entanto, existem algumas dificuldades na compreensão da importância das Relações
Públicas e, sobretudo, em submeter as empresas a uma auditoria de comunicação com o intuito
de entender o que está correcto ou não. Não é por acaso que muitas vezes as empresas só
recorrem às Relações Públicas em situação de crise no relacionamento com os seus públicos.
Este relatório, decorrente do estágio na Clínica Veterinária da Covilhã (CVC), tem como
objetivo analisar o estado da gestão organizacional da C.V.C bem como a importância da
comunicação para a empresa em questão. Em concreto, neste estudo, baseado na observação
direta, na análise documental e em entrevistas aos colaboradores da empresa, apresenta-se
uma proposta de gestão da comunicação interna à luz do processo de gestão das Relações
Públicas.
Increasingly strong competition and the need to demonstrate a strong management capacity, has been modifying company behavior over the years. It became necessary not only to create communication departments as hiring professionals linked to this area, able to respond to common problems within organizations. However, there are still some difficulties in understanding the importance of public relations and, above all, to submit companies to an enquiry focused on understanding what is or is not correct. It´s no coincidence that companies often resort to public relations in times of crisis in their relationship with audiences. This report, due to the internship in the Veterinary Clinic of Covilha (CVC), aims to analyze the state of organizational management as well as the importance of communication for that company. Specifically, this study, based on direct observation, document analysis and interviews with company employees, presents a proposal for management of internal communication in the light of public relations management process.
Increasingly strong competition and the need to demonstrate a strong management capacity, has been modifying company behavior over the years. It became necessary not only to create communication departments as hiring professionals linked to this area, able to respond to common problems within organizations. However, there are still some difficulties in understanding the importance of public relations and, above all, to submit companies to an enquiry focused on understanding what is or is not correct. It´s no coincidence that companies often resort to public relations in times of crisis in their relationship with audiences. This report, due to the internship in the Veterinary Clinic of Covilha (CVC), aims to analyze the state of organizational management as well as the importance of communication for that company. Specifically, this study, based on direct observation, document analysis and interviews with company employees, presents a proposal for management of internal communication in the light of public relations management process.
Description
Keywords
Comunicação Interna Gestão Organizacional Planeamento Estratégico Relações Públicas