Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.35 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Barahona Possolo assume um papel aparentemente anacrónico na paisagem plástica portuguesa, já que a sua pintura assume um realismo declarado, muitas vezes associado a linguagens visuais do passado. Pretende-se observar a vertente provocatória estruturada em representações sexualmente explícitas, na categoria soft-porn, enquadradas em contexto de apresentação pública, para conteúdos que possibilitam leituras múltiplas, especificamente na série All We Can Eat, de 2013.
Barahona Possolo assumes a seemingly anachronistic role in the Portuguese plastic landscape, since his painting assumes a declared realism, often associated with visual languages of the past. It is intended to observe the provocative strand structured in the porn-erotic theme in sexually explicit representations, framed in a public presentation context, for contents that allow multiple readings, speci!cally in the All We Can Eat series, from 2013.
Barahona Possolo assumes a seemingly anachronistic role in the Portuguese plastic landscape, since his painting assumes a declared realism, often associated with visual languages of the past. It is intended to observe the provocative strand structured in the porn-erotic theme in sexually explicit representations, framed in a public presentation context, for contents that allow multiple readings, speci!cally in the All We Can Eat series, from 2013.
Description
Keywords
Provocação Soft-porno Erótico Público - Privado
Citation
Herberto, Luís (2017) “Barahona Possollo: a contradição do soft-porn.” Revista Estúdio, artistas sobre outras obras. ISSN 1647-6158 e-ISSN 1647-7316. 8, (19), julho-setembro. 52-59.
Publisher
CIEBA/ FBAUL