Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
3.48 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
Esta dissertação aborda a criação de um jogo mobile, intitulado UBI Journey, com o
propósito de aprimorar a experiência universitária dos estudantes na UBI. O projeto
busca promover a socialização entre os alunos, explorando tanto os recursos da
instituição quanto as características da cidade da Covilhã, Portugal. A dissertação
apresenta uma análise detalhada dos benefícios do UBI Journey, ressaltando como a
integração social e a exploração são elementos-chave para enriquecer a vivência
estudantil. O trabalho também discute a construção prática do jogo, explorando
aspectos técnicos e de design, além de abordar diferentes abordagens e ferramentas
utilizadas para sua implementação. Ao final, a pesquisa visa contribuir com um modelo
que pode ser aplicado em outras instituições universitárias, visando melhorar a
integração e socialização dos alunos.
This dissertation addresses the creation of a mobile game, titled UBI Journey, with the purpose of enhancing the university experience of students at UBI. The project aims to promote socialization among students, exploring both the resources of the institution and the characteristics of the city of Covilhã, Portugal. The dissertation presents a detailed analysis of the benefits of UBI Journey, highlighting how social integration and exploration are key elements to enrich the student experience. The work also discusses the practical construction of the game, exploring technical and design aspects, as well as different approaches and tools used for its implementation. In conclusion, the research aims to contribute a model that can be applied in other university institutions, aiming to improve student integration and socialization.
This dissertation addresses the creation of a mobile game, titled UBI Journey, with the purpose of enhancing the university experience of students at UBI. The project aims to promote socialization among students, exploring both the resources of the institution and the characteristics of the city of Covilhã, Portugal. The dissertation presents a detailed analysis of the benefits of UBI Journey, highlighting how social integration and exploration are key elements to enrich the student experience. The work also discusses the practical construction of the game, exploring technical and design aspects, as well as different approaches and tools used for its implementation. In conclusion, the research aims to contribute a model that can be applied in other university institutions, aiming to improve student integration and socialization.
Description
Keywords
Covilhã Desenvolvimento de Jogos Experiência Universitária Exploração Gamificação Geofencing Integração Jogo Mobile Realidade Aumentada Socialização Tecnologia Educacional Ubi