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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Cada vez mais há uma grande necessidade de Comunicação, que esta esteja estruturada e
planificada. As Universidades não fogem a este facto e cada vez mais se preocupam com
vários aspectos comunicacionais. A UBI não foge à regra e estas preocupações são deixadas ao
cuidado do Gabinete de Relações Públicas, que se dedica a promover e potenciar a imagem
da Instituição juntos dos seus diferentes públicos, inserindo as suas acções num mundo global
e comunicante.
Contudo, o curso de cinema sentia uma forte necessidade de divulgar melhor os seus filmes.
São filmes realizados pelos alunos de 1º e 2º ciclo, que, apresentam um excelente percurso,
muitas vezes em concursos de renome, que potencializam a imagem do curso, Universidade e
do trabalho que aqui é realizado.
O presente relatório resulta de um estágio de três meses junto do curso de Cinema. É
apresentado uma descrição das actividades desenvolvidas e delineado um plano de
comunicação adequado à entidade acolhedora.
A partir de uma análise da importância estratégica do planeamento da comunicação em
Relações Públicas é apresentado um plano de comunicação que possibilite a projecção de
uma imagem positiva e coerente do curso de cinema da UBI.
There is an increasingly need for communicatios, and it must be structured and planned. Universities are no exception to this fact and the concerns around the aspects of communication are growing. UBI is not diferente and his Office of Public Relations is in charge of promoting and enhancing the image of the institution to their diferente audiences, inserting their actions in a global and communicative world. However, the Cinema degree had a strong need to better publicize their movies. These movies are made by the students of 1st and 2nd cycle, have shown na excelente route, often in renown competitions, which enhance the image of the degree, university and work done there. This report stems from a three month internship with the Cinema degree. A description of the activities is presented and an appropriate communication plan is designed to the host entity. From a strategic point of analysis of the communication planning in Public Relations, a communication plan that allows the projection of a positive and coherent image of the Cinema degree of UBI is presented.
There is an increasingly need for communicatios, and it must be structured and planned. Universities are no exception to this fact and the concerns around the aspects of communication are growing. UBI is not diferente and his Office of Public Relations is in charge of promoting and enhancing the image of the institution to their diferente audiences, inserting their actions in a global and communicative world. However, the Cinema degree had a strong need to better publicize their movies. These movies are made by the students of 1st and 2nd cycle, have shown na excelente route, often in renown competitions, which enhance the image of the degree, university and work done there. This report stems from a three month internship with the Cinema degree. A description of the activities is presented and an appropriate communication plan is designed to the host entity. From a strategic point of analysis of the communication planning in Public Relations, a communication plan that allows the projection of a positive and coherent image of the Cinema degree of UBI is presented.
Description
Keywords
Curso de Cinema Filmes Ubi Planeamento da Comunicação Relações Públicas