Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A influência do feedback pós-exercício no desempenho dos alunos nas aulas de Educação Física

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
10681_25354.pdf4.22 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente documento, elaborado no âmbito da Unidade Curricular do Estágio Pedagógico do 2º ciclo de estudos, visa a obtenção do grau de Mestre em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário da Universidade da Beira Interior. Este estágio decorreu na Escola Secundária Frei Heitor Pinto, no ano letivo 2023/2024. O seguinte Relatório de Estágio está dividido em dois capítulos que descrevem as aprendizagens e experiências vividas durante um ano letivo. O primeiro, ‘‘Intervenção Pedagógica’’, detalha minuciosamente a atuação na instituição de ensino, no desporto escolar, na assessoria à direção de turma, na participação na escola e na integração na comunidade escolar. O segundo, ‘‘Investigação e Inovação Pedagógica’’, apresenta um trabalho de investigação onde se procurou investigar o impacto do balanço final no desempenho subsequente dos alunos durante o ensino de uma Unidade Didática de Corfebol. Os resultados obtidos revelaram que a transmissão do balanço final, após implementação de situações de jogo reduzidas e condicionadas, levou a resultados altamente positivos e significativos nas variáveis de desempenho analisadas.
This report, prepared within the scope of the Pedagogical Internship Course Unit of the 2nd cycle of studies, aims to obtain the Master's degree in Physical Education Teaching in Primary and Secondary Education from the University of Beira Interior. This internship took place at Frei Heitor Pinto Secondary School during the 2023/2024 academic year. The following Internship Report is divided into two chapters that describe the learnings and experiences acquired over the course of the academic year. The first chapter, "Pedagogical Intervention," meticulously details the activities carried out within the educational institution, participation in school sports, advisory support to the class director, involvement in school activities, and integration into the school community. The second chapter, "Research and Pedagogical Innovation," presents an investigative study that aimed to explore the impact of final feedback on students' subsequent performance during the teaching of a didactic unit on Korfball. The results revealed that providing final feedback, after implementing reduced and conditioned game situations, led to highly positive and significant outcomes in the analyzed performance variables.

Description

Keywords

Balanço Final Corfebol Educação Física Estágio Pedagógico

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue