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Todas as marcas, sejam marcas de serviços ou marcas de produtos, tentam ser líderes através dos atributos diferenciadores e do valor que transmitem, e as marcas pessoais não são exceção. Logo, é necessário que se identifiquem os atributos que melhor explicam e definem a marca pessoal, assim como o serviço que esta presta, e é através deles o ponto de partida para a promoção da marca, de forma a criar impacto de uma imagem positiva e atrativa. Tendo em conta a importância do fator diferenciação no momento de escolha de um candidato a uma determinada vaga de emprego, é fundamental definir uma estratégia de planeamento e promoção pessoal. Para além de outros formatos, as redes sociais tornaram-se ferramentas para essa mesma exposição da marca pessoal, e é de todo o interesse a sua análise. De maneira a criar uma alavancagem a nível de imagem e posicionamento online, os finalistas de licenciatura/mestrado, os indivíduos à procura do primeiro emprego e os indivíduos desempregados tornam-se o público-alvo do estudo aplicado. É essencial avaliar a importância da criação de marca pessoal para a entrada no mercado de trabalho.
All brands, service or product, try to be leaders through the different attributes and the value that they transmit, and personal brands are no exception. So, it is necessary to identify the attributes that best define it and try to promote the brand, and the service it offers, to create a positive and attractive image. Given the importance of differentiation factor in the moment of choosing a candidate for a job, it is fundamental to define a personal planning and a promotion strategy. In addition to other formats, Social Media have become the tools used for this personal brand exposure, and it is of all interest to analyse them in a way to create leverage image and online presence. The graduate/master's degree finalists, individuals looking for the first job and the unemployed individuals, become the target audience of the present study, to assess the importance of personal branding for entry into the job market.
All brands, service or product, try to be leaders through the different attributes and the value that they transmit, and personal brands are no exception. So, it is necessary to identify the attributes that best define it and try to promote the brand, and the service it offers, to create a positive and attractive image. Given the importance of differentiation factor in the moment of choosing a candidate for a job, it is fundamental to define a personal planning and a promotion strategy. In addition to other formats, Social Media have become the tools used for this personal brand exposure, and it is of all interest to analyse them in a way to create leverage image and online presence. The graduate/master's degree finalists, individuals looking for the first job and the unemployed individuals, become the target audience of the present study, to assess the importance of personal branding for entry into the job market.
Description
Keywords
Formatos Imagem Marca Marca Pessoal Redes Sociais