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Guia de utilizador | 104.19 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O Projeto apresenta-se segmentado em duas partes distintas mas indivisíveis, a primeira de
natureza teórica, e a segunda de carácter prático e experimental. A primeira parte tem como
objetivo apresentar, definir e explicar um conjunto de conceitos fundamentais para uma
correta contextualização e clarificação da segunda parte.
Inicialmente é clarificada a importância das aplicações no mercado e na vida do utilizador,
bem como o seu processo de desenvolvimento. É destacada também a forma como a interface
deve ser pensada de modo a facilitar a sua utilização e tendo em conta a interação com o
utilizador. Para além disso apresenta a importância da aplicação como ferramenta de
marketing e a forma como é usada em estratégias de comunicação. É também feito um breve
estudo sobre alguns aspetos a ter em conta durante a construção do projeto da aplicação, tais
como a marca, cor, tipografia e signo.
Finalmente, a segunda parte, que tem um carácter prático e experimental, é destacado o
tema do projeto e é afirmada toda a metodologia e os conceitos relevantes na execução da
aplicação “Tourist Guide – SW Portugal”.
The project is segmented into two distinct but indivisible parts, the first one of a more theoretical nature, and the second one transmitting a more practical and experimental vision. The first part aims to introduce, define and explain fundamental concepts for a correct contextualization and clarification of the second part. Initially it clarifies the relevance of the applications (apps) in the market and in the user’s life, as well as their development process. It is also highlighted how the interface should be considered in terms of the usability and taking into account the user interaction. Furthermore, it’s shown the importance of the app as a marketing tool and the way it is used in communication strategies. Moreover it has a short study about some facts to take into account during the construction of the app design, such as the brand, colour, typography, and sign. Finally, the second part presents a practical and experimental view emphasizing the theme of the project and stating the methodology and the relevant concepts in the execution of the application "Tourist Guide - SW Portugal".
The project is segmented into two distinct but indivisible parts, the first one of a more theoretical nature, and the second one transmitting a more practical and experimental vision. The first part aims to introduce, define and explain fundamental concepts for a correct contextualization and clarification of the second part. Initially it clarifies the relevance of the applications (apps) in the market and in the user’s life, as well as their development process. It is also highlighted how the interface should be considered in terms of the usability and taking into account the user interaction. Furthermore, it’s shown the importance of the app as a marketing tool and the way it is used in communication strategies. Moreover it has a short study about some facts to take into account during the construction of the app design, such as the brand, colour, typography, and sign. Finally, the second part presents a practical and experimental view emphasizing the theme of the project and stating the methodology and the relevant concepts in the execution of the application "Tourist Guide - SW Portugal".
Description
Keywords
Estratégia de comunicação - Turismo - Aplicação Dispositivo móvel - Aplicação - Tourist guide - SW Portugal Tourist guide - SW Portugal - Interface Tourist guide - SW Portugal - Marca Tourist guide - SW Portugal - Design