| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 6.35 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
O presente relatório foi desenvolvido no âmbito da Unidade Curricular de Estágio
Pedagógico, inserida no 2º Ciclo de estudos do Mestrado em Ensino de Educação Física
nos Ensinos Básico e Secundário da Universidade da Beira Interior. Deste modo, constitui
a evidência da minha prática pedagógica supervisionada, realizada, no ano letivo
2023/2024, na Escola Secundária do Fundão. O presente relatório, dividido em dois
capítulos, abordará, num primeiro momento o tema da “Intervenção Pedagógica”,
apresentando todo o trabalho efetuado ao longo do ano letivo: a planificação e a
lecionação das aulas dadas, o contributo na realização/execução das atividades realizadas;
a cooperação na assessoria da Direção de Turma e todo o trabalho desenvolvido enquanto
professor estagiário.
No segundo capítulo, surgirá a “Investigação e Inovação Pedagógica”, que tem como
objetivo fundamental a explanação da evolução da Condição Física dos alunos, nas aulas
de Educação Física, ao longo de dezasseis semanas.
Este capítulo assenta na recolha de informações e dados importantes sobre a condição
física apresentada pelos alunos, mediante a realização de um conjunto de exercícios
monitorizados, durante um período de tempo delimitado e cujos resultados permitiram
analisar a amplitude da evolução de cada aluno no que à sua condição física diz respeito.
The present report was developed in the Curriculum Unit of Teacher Training scope, integrated in the 2nd Cycle of Studies of the Master in Physical Education teaching in the Basic and Secondary Schools of the Beira Interior University. This report, which is divided into two chapters, will primarily deal with the subject of “Pedagogical intervention”, presenting all the work carried out throughout the school year: planning and teaching the classes; the contribution to the accomplishment of the performed activities; the cooperation in the school class management and all the work done as a trainee teacher. In the second chapter, the subject of “Pedagogical Research and Innovation” will be dealt with and will focus on explaining the students" physical condition progress in the Physical Education classes over sixteen weeks. This chapter is based on the collection of important information and data about the students „physical condition by accomplishing a series of monitored exercises over a fixed time, the results of which enabled to analyze of the extent of every student´s progress concerning their physical condition.
The present report was developed in the Curriculum Unit of Teacher Training scope, integrated in the 2nd Cycle of Studies of the Master in Physical Education teaching in the Basic and Secondary Schools of the Beira Interior University. This report, which is divided into two chapters, will primarily deal with the subject of “Pedagogical intervention”, presenting all the work carried out throughout the school year: planning and teaching the classes; the contribution to the accomplishment of the performed activities; the cooperation in the school class management and all the work done as a trainee teacher. In the second chapter, the subject of “Pedagogical Research and Innovation” will be dealt with and will focus on explaining the students" physical condition progress in the Physical Education classes over sixteen weeks. This chapter is based on the collection of important information and data about the students „physical condition by accomplishing a series of monitored exercises over a fixed time, the results of which enabled to analyze of the extent of every student´s progress concerning their physical condition.
Description
Keywords
Cidadania Ativa Aptidão Física Atividade Física Estágio Pedagógico Pro-Atividade Professor de Educação Física
