Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.8 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
Este estudo analisa os impactos do modelo Just in Time Knowdeldge Brand (JITKB) para a
gestão do desempenho e inovação da marca El Ganso.
A metodologia por métodos mistos (Qual-Quanti), foi repartida em duas fases: 1ª fase
exploratória (qualitativa) e a 2ª confirmatória (quantitativa). A 1ª fase abrange 30 entrevistas
em semi-profundidade com clientes El Ganso; a 2ª fase inclui a recolha de dados de um
inquérito online com 104 respostas válidas.
Os principais resultados indicam que a modelização JITKB tem um impacto significativo na
variância da satisfação, lealdade e recomendação da marca.
Revela-se uma dimensão latente de “ligação empática” (EMPATIC) com a marca que é
determinada por dois fatores principais: F1 (Conforto, qualidade e identidade) e F2
(Fidelidade).
This study analyzes the impacts of the Just in Time Knowdeldge Brand (JITKB) model for the performance management and innovation of the El Ganso brand. The mixed method methodology (Qual-Quanti), is divided into two phases: 1st exploratory phase (qualitative) and the 2nd confirmatory phase (quantitative). The 1st phase covers 30 semi-depth interviews with El Ganso customers; the 2nd phase includes collecting data from an online survey with 104 valid responses. The main results indicate that JITKB modeling has a significant impact on the variance of brand satisfaction, loyalty and recommendation.A latent dimension is revealed, of “empathic connection” (EMPATIC) with the brand that is determined by two main factors: F1 (Comfort, quality and identity) and F2 (Loyalty).
This study analyzes the impacts of the Just in Time Knowdeldge Brand (JITKB) model for the performance management and innovation of the El Ganso brand. The mixed method methodology (Qual-Quanti), is divided into two phases: 1st exploratory phase (qualitative) and the 2nd confirmatory phase (quantitative). The 1st phase covers 30 semi-depth interviews with El Ganso customers; the 2nd phase includes collecting data from an online survey with 104 valid responses. The main results indicate that JITKB modeling has a significant impact on the variance of brand satisfaction, loyalty and recommendation.A latent dimension is revealed, of “empathic connection” (EMPATIC) with the brand that is determined by two main factors: F1 (Comfort, quality and identity) and F2 (Loyalty).
Description
Keywords
Fidelização do Cliente e Inovação da Marca Gestão de Marcas de Moda Gestão do Conhecimento Satisfação do Cliente