Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Overforged : Design and Development of an Indie Simulation Game

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
9060_19422.pdf7.19 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Overforged is a simulation game set in a fictional medieval era. The game is heavily inspiredbythetitleOvercookedbydeveloperGhostTownGamesbutinthisgame,instead of cooking, the player must forge. The player plays the role of two blacksmith siblings, with customizable appearances, whoare blackmailed by the king to travel the world. Thisdocumentwillmonitorthedesignprocessofthevariouselementsandmechanics that make up the game, as well as their development. Throughout this process, the main problems encountered will be mentioned, as well as the strategies followed to overcome them. Duringalldevelopment,animationsofferedbyMixamowereused,manuallycreating only those that the tool does not offer. The development process was carried out in the Unity Engine, which is based on the C# programming language. Agamemadeoflocalcooperation mechanics, several levels that can be selected on a world map, and several characters was developed.
Overforged é um jogo de simulação situado numa época medieval fictícia. O jogo é inspirado fortemente no título Overcooked da desenvolvedora Ghost Town Games, porém neste jogo, ao invés de cozinhar o jogador deve forjar. O jogador desempenha o papel de dois irmãos ferreiros, de aparência customizável, que são chantageados pelo rei a viajar o mundo. Neste documento será acompanhado o processo de design dos diversos elementos e mecânicas que compõem o jogo, bem como o desenvolvimento das mesmas. Ao longo deste processo, serão referidos os principais problemas encontrados bem como as estratégias acompanhadas para os ultrapassar. Durante todo o desenvolvimento foram utilizadas animações oferecidas pela Mixamo, criando manualmente apenas as que a ferramenta não oferece. O processo de desenvolvimento foi realizado no Unity Engine, que assenta sobre a linguagem de programação C#. Desenvolveu-se um jogo composto com mecânicas de cooperação local, vários níveis que podem ser selecionados num mapa mundo e diversos personagens.

Description

Keywords

C# Jogo Cooperativo Jogo Indie Simulação Unity Engine

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue