Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
3.29 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O objetivo principal deste Relatório de Estágio é a exposição de todo um processo de Estágio
Pedagógico que se desenvolveu no Agrupamento de Escolas do Fundão no ano letivo
2018/2019. O documento relata e descreve a análise e reflexão da planificação, a lecionação,
estratégias de intervenção no ensino-aprendizagem dos alunos de uma turma de 10ª ano, bem
como numa de 5º ano e numa de 6º ano.
Numa segunda parte deste Relatório é apresentado um trabalho de iniciação à investigação
com o objetivo de verificar os efeitos do projeto curricular no processo ensino-aprendizagem
em Educação Física no Agrupamento de Escolas do Fundão. No trabalho foram questionados
professores do Agrupamento de Escolas onde foi realizado o Estágio, tendo os resultados sido
analisados de forma qualitativa, explorando essencialmente a experiência dos professores
face ao atual projeto curricular e observando a sua opinião acerca do mesmo em função das
necessidades dos alunos e das aulas de Educação Física.
The main objetive of this document is to expose the pedagogic internship that has been developed in Fundão’s school group in 2018/2019. The document presents the analisis and reflection of the planification, teaching and intervention strategies in the teaching of studentsof the 10th grade, 5th grade and 6th grade. In the second part of this document we expose a investigation report which objective is to study the effects of the curricular project in the process of teaching physical education students of the Fundão’s school group. In this study, we asked physical education teachers and qualitatively analised the results, exploring their experiences with the current curricular project and observing their opinions about how this affects student’s needs.
The main objetive of this document is to expose the pedagogic internship that has been developed in Fundão’s school group in 2018/2019. The document presents the analisis and reflection of the planification, teaching and intervention strategies in the teaching of studentsof the 10th grade, 5th grade and 6th grade. In the second part of this document we expose a investigation report which objective is to study the effects of the curricular project in the process of teaching physical education students of the Fundão’s school group. In this study, we asked physical education teachers and qualitatively analised the results, exploring their experiences with the current curricular project and observing their opinions about how this affects student’s needs.
Description
Keywords
Educação Física Estágio Pedagógico Lecionação Projeto Curricular