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Abstract(s)
Numa sociedade em constante mudança e, em que estas ocorrem a um ritmo cada vez mais
elevado, nenhuma instituição/organização poderá sobreviver ou continuar a ambicionar servir os
seus clientes/utentes sem proceder às adaptações ditadas pela evolução tecnológica,
necessidades crescentes dos seus clientes/utentes, sem esquecer a necessária racionalização de
recursos, sobretudo os financeiros.
O Serviço Nacional de Saúde, embora tenha vindo desde a sua criação a sofrer alterações,
apresentava-se pouco funcional face às necessidades crescentes de um público cada vez mais
exigente, quanto à qualidade dos serviços prestados, mas simultaneamente procurando que este
apresentasse graus de eficácia e eficiência crescentes.
Assim começaram a surgir novos modelos procurando visar a qualidade exigida e apresentar graus
de eficácia e eficiência similares aos apresentados por serviços privados de saúde, contribuindo
desta forma para criar uma nova imagem junto dos consumidores, apostando igualmente na
regularidade e personalização dos serviços.
Pretende-se com esta investigação perceber se as alterações introduzidas por este modelo vão
de encontro às necessidades sentidas pelos seus clientes/utentes, contribuindo desta forma para
uma maior satisfação destes, conduzindo assim a uma melhoria da imagem do Serviço Nacional
de Saúde alicerçado na imagem da USF.
In an ever-changing society, and they occur at a rate higher and higher, no institution/organization can survive or continue to aspire to serve their customers/users without making the adjustments dictated by technological developments, the growing needs of their clients/users, without forgetting the necessary rationalization of resources, especially financial. The National Health Service, although it has been since its inception a change, the patient was barely functional meet the growing needs of an ever more demanding about the quality of services provided, but while looking for it to present degrees of effectiveness and increasing efficiency. Thus began looking for new business models emerging to target the required quality and present degrees of effectiveness and efficiency similar to those presented by private health services, thus helping to create a new image with consumers, focusing also on the regularity and customization services. The intention of this research is to realize the changes made by this model will meet the needs felt by your customers/ users, thus contributing to greater satisfaction of these, thus leading to an improved image of the National Health Service founded on USF image.
In an ever-changing society, and they occur at a rate higher and higher, no institution/organization can survive or continue to aspire to serve their customers/users without making the adjustments dictated by technological developments, the growing needs of their clients/users, without forgetting the necessary rationalization of resources, especially financial. The National Health Service, although it has been since its inception a change, the patient was barely functional meet the growing needs of an ever more demanding about the quality of services provided, but while looking for it to present degrees of effectiveness and increasing efficiency. Thus began looking for new business models emerging to target the required quality and present degrees of effectiveness and efficiency similar to those presented by private health services, thus helping to create a new image with consumers, focusing also on the regularity and customization services. The intention of this research is to realize the changes made by this model will meet the needs felt by your customers/ users, thus contributing to greater satisfaction of these, thus leading to an improved image of the National Health Service founded on USF image.
Description
Keywords
Comunicação organizacional Comunicação organizacional - Imagem Comunicação organizacional - Serviços Comunicação organizacional - Grau de satisfação Unidade de saúde familiar - Imagem - Estudo de casos Unidade de saúde familiar - Eficiência - Estudo de casos Unidade de saúde familiar - Eficácia - Estudo de casos
