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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente Relatório tem como objeto de exposição e análise o estágio curricular que teve
lugar na agência de comunicação de moda Fashion Studio entre 1 de setembro e 30 de
novembro de 2023. Gerando uma oportunidade de aprendizagem em contexto laboral, o
estágio permitiu não só consolidar e aplicar os conhecimentos obtidos ao longo do
primeiro ano do mestrado em Branding e Design de Moda, mas também compreender o
funcionamento de uma agência de comunicação dedicada no mundo da moda em
Portugal. O documento encontra-se organizado em três capítulos: o primeiro tem como
objetivo apresentar o contexto do estágio, centrando-se na apresentação do historial da
agência, da sua identidade, do seu funcionamento e da sua estrutura interna; o segundo
capítulo elenca as distintas tarefas desempenhadas ao longo dos três meses de estágio; e
o terceiro capítulo explora as possibilidades abertas por um rebranding da empresa, a
título meramente especulativo, de modo a examinar a relevância da identidade visual e
de uma comunicação estratégica para o funcionamento de uma agência de moda.
The purpose of this report is to present and analyze the internship that took place at Fashion Studio, a fashion communications agency, between September 1st and November 30th, 2008. As a learning opportunity in a work context, the internship allowed me not only to consolidate and apply the knowledge acquired during the first year of my Master's Degree in Branding and Fashion Design, but also to understand the workings of a communication agency dedicated to the world of fashion in Portugal. The document is divided into three chapters: the first aims to present the context of the internship, focusing on the agency's history, identity, operation and internal structure; the second chapter lists the different tasks carried out during the three months of the internship; and the third chapter explores, in a speculatively manner, the possibilities opened up by a rebranding of the company, in order to examine the relevance of visual identity and strategic communication for the operation of a fashion agency.
The purpose of this report is to present and analyze the internship that took place at Fashion Studio, a fashion communications agency, between September 1st and November 30th, 2008. As a learning opportunity in a work context, the internship allowed me not only to consolidate and apply the knowledge acquired during the first year of my Master's Degree in Branding and Fashion Design, but also to understand the workings of a communication agency dedicated to the world of fashion in Portugal. The document is divided into three chapters: the first aims to present the context of the internship, focusing on the agency's history, identity, operation and internal structure; the second chapter lists the different tasks carried out during the three months of the internship; and the third chapter explores, in a speculatively manner, the possibilities opened up by a rebranding of the company, in order to examine the relevance of visual identity and strategic communication for the operation of a fashion agency.
Description
Keywords
Agência Comunicação Estratégia Identidade Visual Marketing Moda
