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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Esta dissertação estå dividida em quatro grandes partes, a primeira tem como objetivo dar a conhecer o tema e as metodologias de estudo utilizadas, bem como a forma de seleção da amostra.
A segunda parte, pretende estudar a tipografia em si, a sua evolução histĂłrica e aspetos mais tĂ©cnicos, tai como as famĂlias tipogrĂĄficas, hierarquia e a legibilidade dos caracteres.
A terceira parte Ă© uma das mais importantes pois funciona como elo de ligação entre os temas de Tipografia e Publicidade, tornando mais fĂĄcil perceber como os âtiposâ sĂŁo utilizados no meio publicitĂĄrio.
A quarta e Ășltima parte, nĂŁo Ă© mais do que o estudo em si, depois de recolhida a amostra, foram analisados os anĂșncios e posteriormente agrupados os resultados.
This dissertation is divided into four parts, the first part presents the theme, methodologies used, and the sample selection process. The second part studies typography, its historical evolution, and its technical aspects, including typographic families, hierarchy of typeâs legibility and characters. The third and most important part connects the thematic of typography and advertising, and seeks to understand and explain the way typos are used in advertising. The fourth and final part is about the study itself. After the sample collection, all the press advertisements are analyzed.
This dissertation is divided into four parts, the first part presents the theme, methodologies used, and the sample selection process. The second part studies typography, its historical evolution, and its technical aspects, including typographic families, hierarchy of typeâs legibility and characters. The third and most important part connects the thematic of typography and advertising, and seeks to understand and explain the way typos are used in advertising. The fourth and final part is about the study itself. After the sample collection, all the press advertisements are analyzed.
Description
Keywords
Comunicação estratĂ©gica - Publicidade Publicidade - AnĂșncio impresso Tipografia - AnĂșncio impresso - Comunicação visual Tipografia - AnĂșncio impresso - Legibilidade Publicidade - Marca
Pedagogical Context
Citation
Publisher
Universidade da Beira Interior