Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

O Ensino da Ginástica com Recurso a Progressões Gímnicas: Uma Intervenção em Contexto Escolar

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
6726_14354.pdf4.02 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Este relatório de Estágio apresenta as diferentes áreas em que o Professor intervém no meio escolar, e descreve as experiências vividas pelo Professor Estagiário ao longo do Estágio Pedagógico. Faz também parte deste relatório, o trabalho de investigação realizado no âmbito da disciplina de Educação Física, especificamente na matéria da Ginástica. É apresentado o conceito de progressão e a sua adaptação ao contexto desportivo. Pretendeuse concluir acerca da importância em recorrer a progressões no ensino da Ginástica e sobre a pertinência da avaliação e planeamento no processo de ensino e aprendizagem. Por fim é retratada a importância de compreender as especificidades de cada aluno no sentido de possibilitar uma intervenção eficaz.
This internship report presents the different areas in which the teacher intervenes in the school environment, and describes the experiences of the Trainee during the Pedagogical Stage. Also part of this report is the research work carried out within the scope of Physical Education, specifically in the field of Gymnastics. It presents the concept of progression and its adaptation to the sporting context. It was intended to conclude about the importance of using progressions in Gymnastics education and about the relevance of evaluation and planning in the teaching and learning process. Finally, the importance of understanding the specificities of each student in order to enable an effective intervention.

Description

Keywords

Educação Física Ensino Ginástica Progressões

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue