Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Da Imagem à Marca

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
4200_8093.pdf14.46 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

A idealização e execução de uma identidade visual e verbal para determinada empresa é um processo cuidadoso que, apesar de pertencer ao departamento criativo, deve reger-se pela coerência entre uma série de elementos, entre eles: logótipo, continuidade, similaridade, cor e tipografia. O presente relatório, resultante de um estágio curricular no Gabinete de Marketing e Comunicação da EDP Gás, visa demonstrar quais os principais pontos para o desenvolvimento de uma identidade visual corporativa de sucesso. Esta exposição parte da experiência vivenciada ao longo do estágio e pretende despoletar o interesse da empresa para uma área que não está desenvolvida no seio da mesma.
The idealization and execution of a visual and verbal identity for a company is a careful process that, although it belongs to a creative department, must be ruled by a coherent series of elements, amongst which: logo, continuity, similarity, colour and typography. This work is the result of a three months internship in the Marketing and Communication Department of EDP Gás, and aims to demonstrate the essential subjects to develop a successful corporate visual identity. Also, this report intends to display the experiences and the learning process within the internship, as well as trigger the company’s interest into this area, which is not well developed amongst the firm.

Description

Keywords

Branding Comunicação Design Identidade Visual

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue