Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.35 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente Relatório de Estágio foi realizado no âmbito da unidade curricular de
Estágio Pedagógico, do Mestrado em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e
Secundário da Universidade da Beira Interior, e visa dar a conhecer todo o trabalho
desenvolvido ao longo do Estágio realizado no ano letivo 2021/2022 na Escola
Secundária Campos Melo, e no Agrupamento de Escolas Pero da Covilhã, na cidade da
Covilhã.
Na primeira parte do Relatório é apresentada uma descrição pormenorizada das
principais atividades realizadas ao longo do Estágio como o planeamento, a intervenção
e as avaliações, sendo estas mais centradas para o 9º ano da turma B visto ter ficado
responsável a maior parte do tempo por esta turma, bem como as atividades
desenvolvidas no Desporto Escolar e o acompanhamento da Direção de Turma.
Na segunda parte do Relatório é apresentado o trabalho de investigação que teve
por objetivo verificar a eventual relação entre as classificações em Educação Física e a
média escolar dos alunos finalistas da Escola Secundária Campos Melo. Este trabalho
foi desenvolvido através da análise das classificações dos três anos do ensino
secundário dos alunos finalistas (12º ano) do ano letivo 2020/2021. Os resultados
obtidos indicam que a nota de Educação Física tem uma influência positiva na média
escolar. É assim possível concluir que a nota de Educação Física influencia
positivamente a média escolar, pelo que se a Educação Física não contasse para a média
final as classificações dos alunos seriam inferiores.
This internship report, within the scope of the Pedagogical Internship Curricular Unit, aims to present all the work carried out during the internship, in the academic year 2021/2022, which took place at the Campos Melo Secondary School mostly, and part in the Agrupamento Pêro da Covilhã, in the town of Covilhã. In the first part of this work it is presented a detailed description of the main activities carried out over the course of the internship, such as planning and assessment, with a major focus on the 9th grade, also on the activities within school sports, and class management. In the second part, the research work is presented, which consists of verifying whether there is a relationship between the Physical Education grade and the average grade of Secondary School students at Campos de Melo Secondary School. The research was developed with the analysis of the grades of the three years of secondary education of the finalist students of the academic year 2020/2021. The results obtained indicate that the physical education grade has a positive influence on the school graduate average classification. We can thus conclude that the physical education grade positively influences the school graduate average classification, so if physical education did not count towards the final average, the students' ratings would be lower.
This internship report, within the scope of the Pedagogical Internship Curricular Unit, aims to present all the work carried out during the internship, in the academic year 2021/2022, which took place at the Campos Melo Secondary School mostly, and part in the Agrupamento Pêro da Covilhã, in the town of Covilhã. In the first part of this work it is presented a detailed description of the main activities carried out over the course of the internship, such as planning and assessment, with a major focus on the 9th grade, also on the activities within school sports, and class management. In the second part, the research work is presented, which consists of verifying whether there is a relationship between the Physical Education grade and the average grade of Secondary School students at Campos de Melo Secondary School. The research was developed with the analysis of the grades of the three years of secondary education of the finalist students of the academic year 2020/2021. The results obtained indicate that the physical education grade has a positive influence on the school graduate average classification. We can thus conclude that the physical education grade positively influences the school graduate average classification, so if physical education did not count towards the final average, the students' ratings would be lower.
Description
Keywords
Classificações Educação Física Escola Estágio Pedagógico