| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 5.44 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O documento em questão foi realizado no âmbito da Unidade Curricular do Estágio Pedagógico, inserida no 2.º ciclo de estudos, nomeadamente, no Mestrado em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário, na Universidade da Beira Interior. Esta etapa ocorreu na Escola Secundária Emídio Navarro, em Viseu. O Relatório de Estágio encontra-se dividido em dois Capítulos, com a nominação de “Intervenção Pedagógica” e “Investigação e Inovação Pedagógica”, respetivamente. O primeiro diz respeito à atuação prática no estabelecimento de ensino, relatando com detalhe cada área de intervenção escolar. O segundo diz respeito ao desenvolvimento de um trabalho de investigação com o propósito de um melhor entendimento sobre a eficácia da aplicação da avaliação formativa sistemática, comparando resultados entre duas turmas em Unidades Didáticas dentro da mesma subárea de Atividades Físicas (Jogos Coletivos), em que se aplicou a metodologia referida em apenas uma delas.
The document in question was produced within the scope of the Pedagogical Internship Curricular Unit, inserted in the 2nd cycle of studies, namely, in the Master's Degree in Teaching Physical Education in Basic and Secondary Education, at the University of Beira Interior. This stage took place at Escola Secundária Emídio Navarro, in Viseu. The Internship Report is divided into two Chapters, named “Pedagogical Intervention” and “Pedagogical Research and Innovation”, respectively. The first concerns practical action in the educational establishment, reporting in detail each area of school intervention. The second concerns the development of research work with the purpose of better understanding the effectiveness of applying systematic formative assessment, comparing results between two classes in Didactic Units within the same sub-area of Physical Activities (Collective Games), in which applied the methodology referred to in only one of them.
The document in question was produced within the scope of the Pedagogical Internship Curricular Unit, inserted in the 2nd cycle of studies, namely, in the Master's Degree in Teaching Physical Education in Basic and Secondary Education, at the University of Beira Interior. This stage took place at Escola Secundária Emídio Navarro, in Viseu. The Internship Report is divided into two Chapters, named “Pedagogical Intervention” and “Pedagogical Research and Innovation”, respectively. The first concerns practical action in the educational establishment, reporting in detail each area of school intervention. The second concerns the development of research work with the purpose of better understanding the effectiveness of applying systematic formative assessment, comparing results between two classes in Didactic Units within the same sub-area of Physical Activities (Collective Games), in which applied the methodology referred to in only one of them.
Description
Keywords
Avaliação Formativa Educação Física Ensino Estágio Pedagógico Jogos Coletivos
