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Why do I lose time playing? Game features reported by players as being more satisfying
datacite.subject.fos | Humanidades::Artes | por |
dc.contributor.advisor | Fernandes, Farley Millano de Mendonça | |
dc.contributor.advisor | Rodrigues, Paulo Joaquim Fonseca da Silva Farinha | |
dc.contributor.author | Paulon, Lucas | |
dc.date.accessioned | 2018-08-29T15:42:57Z | |
dc.date.available | 2018-08-29T15:42:57Z | |
dc.date.issued | 2016-7-8 | |
dc.date.submitted | 2016-6-3 | |
dc.description.abstract | This dissertation had the objetive to relate elements from cognitive psychology with game design. For this purpose, it was discussed some features that constitutes a game, game design in order to create a good playing experience for players, presented persuasion strategies and thus how rewards given to players may keep them interested in the game and influence their behavior. To conclude, a list has been created with elements that were discussed and identified as being relevant in creating a good game experience. Besides, data collected from an online form done with players, with a total of 182 answers, was analysed for the sake of testing some hypotheses and concluding that challenge difficulty, player choices and playing with friends are important features. | eng |
dc.description.abstract | Este trabalho teve como objetivo tentar encontrar elementos da psicologia cognitiva e os associar com design de jogos. Para isso foi demonstrado o que são jogos, seu game design para criação de uma boa experiência de jogo aos jogadores, demonstração de elementos de persuasão e então como as recompensas fornecidas aos jogadores podem mantê-los interessados no jogo e influenciar seu comportamento. Por fim, foi criada uma tabela com elementos que foram discutidos e identificados como importantes para possibilitar uma boa experiência de jogo. Além disso, dados coletados de um questionário online, realizado com jogadores e obtidas 182 respostas, foram analisados afim de testar algumas hipóteses e concluímos que dificuldade do desafio, escolhas e jogar com amigos são fatores importantes. | por |
dc.identifier.tid | 201772248 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.6/5854 | |
dc.language.iso | eng | por |
dc.subject | Comportamento do Jogador | por |
dc.subject | Design de Jogos | por |
dc.subject | Psicologia Cognitiva | por |
dc.subject | Satisfação dos Jogadores | por |
dc.subject | Sistemas de Recompensa | por |
dc.title | Why do I lose time playing? Game features reported by players as being more satisfying | por |
dc.type | master thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
rcaap.rights | openAccess | por |
rcaap.type | masterThesis | por |
thesis.degree.name | 2º Ciclo em Design e Desenvolvimento de Jogos Digitais | por |