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Capa | 116.04 KB | Adobe PDF | ||
Indice | 30.92 KB | Adobe PDF | ||
Dissertação | 3.86 MB | Adobe PDF | ||
Anexo_A | 1.84 MB | Adobe PDF | ||
Anexo_B | 1.49 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
O presente estudo realça o papel formativo da leitura como porta
de entrada no mundo da literacia, desde o Jardim-de-Infância, remetendonos nos depois para os comportamentos daí emergentes.
As estratégias utilizadas na “Hora do Conto”, visaram uma
perspectiva de transversalidade, ressalvando sempre o desenvolvimento da
língua materna como ponto central. As diferentes abordagens que nela
trabalhámos, proporcionaram às nossas crianças horas de encantamento, de
magia, de descoberta de um mundo novo, que foram conhecendo e pouco a
pouco, “perdido o medo” inicial começaram a explorar.
Digno de registo, foi sem dúvida, o envolvimento das famílias no
nosso projecto, que veio mais uma vez corroborar, a ideia já por nós
defendida, de que a educação não é um processo isolado praticado na escola
ou em casa. Depende da interacção de todos (família/escola). Só apoiada
neste binómio é que conseguiremos que venha a dar os almejados frutos.
The following study emphasizes the shaping role of reading as gatering into the literacy world, since kindergarten to emerging behaviours. The strategies used in “Tale Time” aimed a transverse perspective having nuclear point mother tongue development. The different methods used provided magical hours and allowed them to discover a new word they slowly got to know and explore. The role and involvement of families in our project is no doubt to mention. Furthermore it strengthened the idea we share that education is not an isolated process either performed at school or at home. It defends on family/school. Interaction and will only work when supported by this binomial.
The following study emphasizes the shaping role of reading as gatering into the literacy world, since kindergarten to emerging behaviours. The strategies used in “Tale Time” aimed a transverse perspective having nuclear point mother tongue development. The different methods used provided magical hours and allowed them to discover a new word they slowly got to know and explore. The role and involvement of families in our project is no doubt to mention. Furthermore it strengthened the idea we share that education is not an isolated process either performed at school or at home. It defends on family/school. Interaction and will only work when supported by this binomial.
Description
Keywords
Educação pré-escolar Jardim de infância Aprendizagem da leitura Hora do conto
Pedagogical Context
Citation
Publisher
Universidade da Beira Interior