Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
269.55 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Este artigo apresenta como principal objetivo analisar as mudanças ocorridas nas estratégias discursivas publicitárias do Banco Itaú, ao longo das últimas quatro décadas, e a interdiscursividade da publicidade com as relações públicas na constituição de uma nova ordem do discurso da marca no Século XXI. Acredita-se que as mudanças ocorridas no comportamento do consumidor, provocadas pelas constantes mudanças econômicas e culturais, tanto na forma de consumir informação quanto de produzir conteúdo, possam ter enfraquecido o discurso publicitário, que precisou buscar nas relações públicas os conceitos necessários para reformular suas mensagens.
This article presents as objective to analyze the changes occurred in the advertising strategies of Banco Itaú over the last four decades and the interdiscursivity of the publicity with public relations in the constitution of a new order of the discourse of the brand in the 21st Century. The belief is that the changes in consumer behavior caused by constant economic and cultural changes, both in the way information is consumed and content produced, may have weakened the advertising discourse, which had to seek in public relations the concepts necessary to reformulate its comunication.
This article presents as objective to analyze the changes occurred in the advertising strategies of Banco Itaú over the last four decades and the interdiscursivity of the publicity with public relations in the constitution of a new order of the discourse of the brand in the 21st Century. The belief is that the changes in consumer behavior caused by constant economic and cultural changes, both in the way information is consumed and content produced, may have weakened the advertising discourse, which had to seek in public relations the concepts necessary to reformulate its comunication.
Description
Keywords
Relações Públicas Publicidade Interdiscurso Banco Itáu
Citation
Lima, S. Ferreira & Gonçalves, G. (2017). Publicidade, Relações Públicas e algumas apropriações discursivas. O caso do Banco Itáu. Revista Temática, 13 (8): 76-93